Hästar i regn, Silver/Nisse och två älgar

Dehär bilderna är två veckor gamla. Så kan det bli…

Skogsväg

Hela ardennerflocken i regnet. Intressant med traktorn i bakgrunden. Jag har sett hästarna arbeta på åkrarna.

Vallacken är oftast främst. Han är social. Här är han genomblöt… Ser du regnet?

Den mycket glada hunden Silver som även kallas Nisse och lystrar till båda namnen

På valpars sätt är en egen pinne att hålla i munnen och springa runt som en galning med en riktig triumf!

Tycker inte att han är tjock, mer kraftigt byggd… Han är 6,5 månader på bilden

Svårt att se skogen för bara trän? Koncentrera dig då på det vackra ljuset!

Med bara en liten buske emellan, fick vi detta kortet, maken höll i kameran

När vi körde tillbaka en kvart senare, stod det en annan älg på nästan samma plats.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

10 thoughts on “Hästar i regn, Silver/Nisse och två älgar

  1. Oj, virkelig vakre bilder. Alle dyrene er så skjønne, både i sol og regn, men superduper-bildet er det med Silver som står på de grønne steinene og ser på noe interessant der borte… Håper ellers du har en riktig god dag!🙂

    • Varmt, varmt tack! Blir så glad av dina kommentarer! Jag kan bara hålla med.🙂
      Jadå, jag hade en trevlig dag, åt lunch med en god vän igår.
      Kramar och allt gott till dej!

  2. Jag håller med Bente Haarstad! Det väldigt fina och inte minst rena uppåttjacket för humöret! Vi har haft regn här i flera dagar men nu ska vi få snöslask ett par dagar innan det blir svinkallt till 1:a advent. Jag går i ide!

    • Varmt tack! Du är själv en humörhöjare av rang! Godmorgon, föresten.🙂
      Fy, snöblask är inget vidare. Här i Skåne har vi det i regel hela vintern, och så knäpper det till och blir 17 minus, då kan man knappt gå någonstans för det är så knöliga vägar. Det har varit många regndagar även här. Enligt smhi ska det komma under nollan i helgen, och sedan vandra lite upp och ner som det brukar. Solchanser vid två tillfällen de närmsta tio dagarna. Får ta vara på det.🙂
      Allt gott till dej!

  3. Helt underbara bilder! Så fint ljus i många av dem. Till favoriter väljer jag hästen med luggen, Silver i backen, skogen med lövmattan och älgarna. Jag är ständigt avundjuk på folk som ser och fotar älgar. Det finns älgar på torpet, men inte kommer de när jag är ute! Dottern såg en under hösten. Träden med den vackra lövmattan påminner mig konstigt nog om en dunge i Indien, som vi gick i genom när vi skulle till stranden. Men löven var sand. Det måste vara det sagolika ljuset. Så vackert. Och ja, jag ser regnet! Än en gång: vilken vacker bildserie!
    Kram

    • Tihi, nu blev jag alldeles fnittrigt glad! Vilket bildberöm! Varmaste tacken! Tycker att det var särskilt kul att en av bilderna påminner om något helt annat, någon helt annan stans.🙂 Det närmaste jag kommit Indien är att två av mina kusiner är adopterande därifrån. Har du btw sett ”Hotel Marigold”, den är rätt okej, jag gillar engelska filmer.
      Jag har haft turen att fotografera ganska många älgar, och då bor jag i Skåne! Här finns inte så förfärligt många! Fast det finns en del på Hallandsåsen och en del i södra Halland där jag ganska ofta är.
      Varmaste kramen och allt gott till dej!

  4. Brukar fundera på detta med hundar ochh pinnar. Varför just pinnar, en del är så långa så de fastnar emellan bommar på gångvägar. Men de är lika glada för det.
    Fina hästar och underbara bilder på älgen. Helt otroligt. Det blir eloge till maken också.

    Ha det fint

    Kram

    • *skrattar igenkännande* Ja, just så är det! de fastnar ibland, men är lika glada för det! Underbart!🙂
      Tackar varmt och blir glad över berömmet, lovar hälsa käre maken.🙂
      Allt gott till dej och en kram!

  5. Vilka härliga bilder. Ibland när vi är ute och kör så ser man hjortar eller rådjur men jag har aldrig lyckats få någon bra bild, de förvinner innan kameran har kommet upp ur väska.

    • Tack! Glad jag blir! Ofta står djuren långt borta, eller är det lite för mrkt för att få en bild. Sedan handlar det om att ”se”. Jag tittar efter dem, maken med. Och, ja, oftast är de snabbt borta. Det hände med båda dessa, de sprang iväg, efter att de blivit fotade…🙂
      Allt gott till dej!

Kommentera

