Mest om fåglar

min gata

Morgon ”på min gata i stan” Ängelholm

CAB_1240

Något blyg nötväcka

CAB_1241

Lite fint när den spänner ut vingarna och flyr från vårt bigarråträd, nötväckan

CAB_1252

Ibland är det svårt, tror detta är en pilfink, men det kan vara en gråsparv…

CAB_1253

Den är nystartad🙂

CAB_1255

En favorit, blåmesen. De är så näpna liksom.🙂 Har två fågelbord + kokosfett, så det finns mat till dem.

CAB_1256

Denhär gången är det en blåmesen som drar sin kos…

CAB_1258

Här studerar han sina tånaglar… eller nå’t😀 Det bor ett par i holken även nu vintertid

CAB_1317

Rapphönsen ser ut som om de ligger och solar. Försökte smyga närmre, men de lyfte ganska snabbt. Vi är nära flygplatsen i Ängelholm.

Ja, jag vet att nu är snön borta och jag ligger efter med bilderna, men så är det bara. Alla bilder på fåglarna, utom rapphönsen är tagna genom mitt köksfönster.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

6 thoughts on “Mest om fåglar

  1. Är snön borta? Vi har väldigt gott om snö och den får gärna stanna kvar. Det är så vackert. Vilka roliga och frejdiga fågelbilder du visar, särskilt på dem som flaxar iväg. Den nystartade fågeln är speciellt kul! Rapphöns var det väldigt länge sen jag såg, de har försvunnit från trakten.
    Kram

    • Ja, den försvann i lördags, här är plusgrader.
      Ja, snön lyser upp så härligt! Allt blir liksom lite mjukt och mysigt.
      Ja, det är lite annorlunda bilder, tyckte att det var kul på något sätt.🙂 Och jag tycker att det är skoj med fåglar, försöker hålla lite koll på dem🙂
      Kram och allt gott till dej!

  2. Härliga fågelbilder du bjuder på. Tack för det!

    Fåglar är tacksamma motiv men de kan vara svåra att få med på bild. De sitter inte gärna och väntar medan man siktar på dem med ett otäckt stirrande ”kameraöga”. Jag har försökt mig på att fotografera genom fönstret men resultatet hr inte blivit särskilt lyckat.

    • 😀 Jag tycker verkligen om fåglar, tar gärna bilder även när jag är ute och reser.
      Nej, fåglar gillar inte när man pekar på dem med kameran. Varför tror du jag har bilder på flera som flyger iväg?🙂 Jag försöker smyga fram, och inte titta på dem förrän jag tar upp kameran, det gäller att vara snabb.🙂
      Allt gott till dej!

  3. Jättefina bilder! Även om det inte finns så många fåglar där ute just nu blir det ofta fina upplevelser när det är frost och maten tryter. Människorna kanske inte är så skrämmande när det finns mat att hämta?😉
    Önskar dig en riktigt fin och härlig jul!
    /Pelle

    • Väldigt glad att du kikade in!!
      Varmt tack för det! Jag är glad att ha möjlighet att få en och annan bild, även genom ett inte helt rent köksfönster…🙂
      De är ganska skygga ändå, fast jag hade en nötskrika i förra veckan som var hyfsat ”oblyg”.
      Önskar även dej en riktigt God Jul!
      Kram och allt gott till dej!

Kommentera

