Vinterbilder

CAB_1389

Vinterljus

CAB_1382

Frysta frön

CAB_1352

Fotografen – en riktig illusion

CAB_1326

Rapphönsen lyfter

CAB_1329b

Motljus och frost

CAB_1341

Kan man göra en snöängel här?

Vinter

Harspår

CAB_1369

I vänster ryker skorstenen i fjärrvärmeverket t v och t h kan man skymta vattentornet. När vi varit ute och rest med pojkarna (när de var yngre), sa vi när vi såg vattentornet ”snart hemma igen”. Ett dis täcker hela slätten och gör den trolsk. Jag tar bilden från en del av Hallandsåsen som kallas Solberget och ligger ovanför Margretetorp (en liten by med ett känt gästis), kan man säga.

Nu har vi barmark sedan en vecka före jul ungefär, men det var naturligt vackert så länge det varade.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

15 thoughts on “Vinterbilder

  1. Underbara vinterbilder med solljus och glitter! Vad synd att det vackra har försvunnit. Här är det plusgrader och jag är orolig för att det blir likadant hos oss, även om vårt snötäcke varit väldigt tjockt. Halt är det i alla fall just nu. Svårt att välja favoriter bland dina fina bilder men jag bestämmer mig för de vackra frostaxen, den långbenta Carinaskuggan, rapphönsbilden – så härligt frostig – och den trolska dimvyn. Tack för ännu en härlig bildserie!
    Kram

    • Glad att du hittar favoriter bland mina bilder!🙂 Illusionen är att jag inte alls är lång eller långbent🙂 haha
      Den riktiga kylan sakar jag inte, men den mjuka snön som lyser upp saknar jag. Nu är det mer höstlikt.😦
      Och sol! Var är den? Inte här i a f, jag saknar den, och det vackra snöglittret!
      Inatt regnade det, stackars dem som sköt raketer.
      Gott nytt år, med allt gott till dej och en varm kram!

  2. Vinterns pastellfärger värmer mitt psyke. Det är kombinationen av varmt solljus och kall frost som skapar dessa kulörer och resultatet kan bara beskrivas med ett ord: Lysande!

    Tack för att du visar dem. Här är det enbart gråväder och halka idag så jag stannar nog inomhus tills solen hittar en lucka i molntäcket.

    • Ja, snön och det milda ljuset är förföriskt vackert. Jag saknar verkligen snön, och önskar att det jämngrå täcket kunde släppa fram lite sol!
      Man kan möjligen säga att den lyser med sin frånvaro…
      Gott nytt år och allt gott till dej!

    • Ja, det är inte speciellt många ljusa timmar just nu. Morgonen kommer sent och kvällen tidigt.
      Här är det gråväder, och all snö är borta. Tycker om att snön liksom lyser upp, när solen envist vilar bakom molnen.
      Hoppas på lite ljus.
      Önskar dej ett Gott Nytt år och allt gott till dej!!

      • Tack ska du ha.!
        Jo, en sån vacker dag är det nog nästan svårt att låta bli att ta kort om man har kameran med sig.
        Kram!
        /Skvitt

      • Jag går sällan någonstans utan kameran. Det har funnits flera tillfällen när jag önskat att jag haft den med mig, det vill jag helst undvika🙂
        Det är så kul att se motiv och ta bilder att jag oavsett inte kan låta bli🙂
        Allt gott till dej!
        Kram!

  3. Härliga bilder som alltid. Nu ska jag skaffa mig en kamera jag med. Det är rätt tomt hemma hos oss nu, inga husdjur. Katterna var gamla och sjukare än vi visste så de fick somna in i höstas. Lilla Bettan, min lilla bebis var väldigt sjuk och njurarna gav upp, så hon fick somna in för ca 6 veckor sedan. Det är tur man inget vet. Som om det inte räckte fick jag cancerdiagnos för ca 1½ mån. lite drygt, så ena dagen bara gråter jag och andra dagen är som vanligt, känslorna åker dalbana, som om det inte vore nog är den obotlig, men jag ska slåss, har en plan, vilket jag skrivit i min nya blogg om http://sjoekvist.com/ eller http://fridashorna.wordpress.com, fast den heter Agnetha, med rätt att tycka ! Nu snurrar jag kanske till det lite för dig. Men det klarnar snart.
    Hoppas du är bättre i din värk och har det bra.

    Massa kramar

  4. Ja nu är jag äntligen tillbaka och orkar skriva igen. Jag har saknat er alla och ser fram emot att försöka komma ikapp lite.

    Har det hänt dig något särskilt sedan vi sågs senast??

    Hemikramar ♥

    • Hej! Är så glad att du mår bättre! Det är verkligen goda nyheter!🙂
      Min kropp längtar efter att kylan ska försvinna. Inget direkt dramatiskt har inträffat.
      Allt gott till dej!

Kommentera

