I hästhagen

Trion

Trion

Det borde börjat med bilden på flocken som kommer springanade.(Jag laddade in bilderna enligt det nya sättet, och då hamnade de inte i ordning och jag får inte till att flytta på dem..) Det gjorde de när jag kom. Om de var allmänt sociala eller om de känner igen mig vet jag inte. Här är det den mest sociala trion som poserar.

Lång lugg

Lång lugg

Hon är nordsvensk och inget annat. Jag har skrivit fel varenda gång🙂 Så kan det bli.🙂

Charmtrollet

Charmtrollet

Hon får mig att tänka på Pippi Långstrump. Kanske är det hennes personlighet och charm! Oemotståndlig! (kul detalj att jag syns i hennes pupill)

Glada flocken

Glada flocken

Här kommer bilden jag ville ha först. Då ska jag berätta från början vad som hände.

Denhär dagen var jag ute och åkte bil med käre maken, Jag ber honom köra så jag får se om hästarna är där. Då kommer vallacken som jag är så stormförtjust i, tillsammans med en för mig ”ny häst”, och det är en kvinna som leder dem. Vi stannar bilen för att inte skrämma hästarna och jag går ut. Hon erbjuder mig att leda Lukas, (hurra nu vet jag att min favorithäst heter det. Han är 23 år och bilder finns här) in i hagen dit de är på väg. Vilken lycka!!! Vi pratar och hon visar mig in i stallet där hingsten står (som jag endast sett på avstånd tidigare). Sedan ska hon iväg och jag går ensam till hästhagen för att träffa de andra, och bilden ovan visar vad som möter mig🙂

Grinden

Grinden

Grinden in till gården som ligger utanför Veinge i Halland

Hingsten

Hingsten

 

 

 

 

 

 

 

 

Här är han, hingsten. Har endast sett honom på håll tidigare. Han är imponerande. Förlåt bildkvalitén, förklaring nedan…

Den 18 januari var jag ute och fotograferade. Halkar, ramlar, och min nya kamera går sönder! Den 22 januari lämnade jag in den för reparation. Nu har jag haft min kamera sedan två veckor. Oj vad tomt det varit! Så dessa bilder är tagna med min förr förra kamera TZ7, inte riktigt samma sak som en D600… Men jag har varit i usel form sedan mitten på december med enstaka timmar ca en dag i veckan när jag varit upprätt. Kyla nejtack.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

9 thoughts on “I hästhagen

    • Varmt tack! Glad jag blir! Ja, jag är oerhört försiktig, och samtidigt så måste jag ju använda den. Det var hemskt att vara utan så länge!
      Klem og alt godt til dae!

  1. Jaha då förstår jag varför du varit borta. Har saknat dina vackra foton.
    Nu fick jag en härlig kraftgivande dos av såväl egna gamla barndomsminnen, ett nyare om ett möte med en nordsvensk hingst, Ellabron 1934, som förutom att sprida sina gener även är en vänlig och mycket kapabel arbetshäst med mängder av uppdrag från att köra brudpar till att dra fram timmer eller plöja åkrar, ja till och med lite lokalt trav på isen har prövat på.

    Jag förstår precis varför du fallit för Lukas och Pippi!°🙂

    • Bonden och hans fru använder sina hästar. Jag har sett det på håll, men inte kunnat fota, men det ska det bli ändring på!😀
      Vad oerhört kul att du mindes saker, och fick associationer när du tittade på bilderna🙂 Vad härligt att hingsten finns kvar i ditt minne även om han varit i hästhimlen i många år nu🙂
      Allt gott till dej!

  2. Jaa … alltså Ellabron är född i Norge -96 men bor nu på en gård i Vingåker och gör och får sånt som han mår gott av. Ägaren och han själv trivs väldigt bra ihop och det håller åtminstone Ellabron vid god vigör och hingsten betjänar passande ston med framgång. Av hans avkomma har flera hingstar blivit godkända.

  3. Oj, vilken otur och så hemskt att behöva vara utan den nya kameran så länge! Väldigt ledsamt också att du mått så dåligt, hoppas att du får fler bra dagar framöver. Jag hade en väldigt bra påskhelg på torpet då jag orkade mycket, men självklart kommer straffet.

    Den översta bilden är makalöst vacker! Sååå bra, den måste du vara stolt över! Glada flocken är förstås också väldigt bra, du har fångat hästarnas spontana glädje. Grattis till bilderna!
    Kram

    • Jag är nog lyckligast över att jag fick leda Lukas.🙂 Men, jag är också nöjd med bilderna, trots kameran.🙂
      Önskar jag hade haft den andra.
      Kände mig lätt efter mötet med hästarna.🙂
      Roligt tat höra att du haft det bra på torpet med livsnjutarna.🙂
      Stor kram och allt gott till dej!

  4. Menar du att du hade den gamla kameran här? Det är jättefina bilder, men det har du ju tagit hela tiden, med den gamla också!
    Kram

Kommentera

