På stranden och piren

Leksen valp

Leksen valp

Snacka om långsam, det är en månad sedan jag tog dessa bilder. Vår glada valp Nisse (f d Silver)

Nybadad racer

Nybadad racer

Vi springer ikapp

Vi springer ikapp

Ena pirarmen

Ena pirarmen

Dagens Framsnackning:

Oavsett hur många misstag du än gör eller hur långsamt det än går framåt, är du ändå långt före dem som inte försöker!

Uppspolade snäckor

Uppspolade snäckor

Snäckan

Snäckan

Med utsikt mot Klitterhus

Med utsikt mot Klitterhus

Käre maken med våra två hundar på stranden norr om småbåtshamnsbron i Ängelholm/Skälderviken. Det är Klitterhus som skymtas i bakgrunden. Jag brukat ta sikte på det när vi ska hem och varit ute i på havet.

Vårstjärna DSC_0609

Tänkte att det var schysst att bjuda på ett par nya bilder också. Underbara vårklockor som blommar på flera ställen i Ängelholm🙂

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “På stranden och piren

    • Jag bor i en underbar del av Sverige, ja🙂 Har alltid naturen nära. Eftersom jag längtar efter färg, känns blommorna oerhört välkomna, dessutom sjunger de ”vår, vår, VÅR”
      Klem og alt godt til dae!

  1. Så härligt det ser ut med hundarna så ystra och frisläppta! Bilden där de springer som parhästar är lite extra mysig. Jag gillar färgskalan i de beigea bilderna, men självklart är det välkommet med färgstark vårblomning. Jag tror att jag har några sådana vårstjärnor kring trappan på baksidan. Så vackert!
    Kram

    • Ljuset är fint, mitt emellan fint och disigt.🙂
      Ja, det är kul med jyckarna. De har oerhört kul ihop.
      Jag önskade mer skärpa på parhästarna, men de hade bra hastighet😀
      Glad över dina kommentarer!
      Kramar och allt gott till dej!

  2. Dina foton från stranden säljer, snackar fram, livet och miljön i och kring Ängelholm bättre än någon turistbroschyr klarar! Härligt lysande blå toner i vårstjärnorna! Det finns hopp!

    • Ängelholm är en bra plats att bo på tycker jag. Nära till allt. Centrum, stranden, sjö, skog, mindre än en timme till Danmark, flygplats har vi.😀
      Ja, vårens tecken är efterlängtade! Särskilt blommor och ljusa färger. Koltrasten sjunger redan och det är ju ljusare i a m sommartiden😀
      Allt gott till dej!

Kommentera

