Ketchupeffekten på Bjäre

Häst på Bjäre

 

Häst på BjäreHäst på Bjäre

Nordsvensk på Bjäre

CAB_1684 CAB_1678 CAB_1668 CAB_1613 CAB_1616 CAB_1645 CAB_1664 CAB_1609 CAB_1602 CAB_1572

CAB_1702

Ja, det förstår du väl. Först kommer ingenting och sedan kommer allt!🙂

Har varit på en tur med en god väninna och hittade en massa intressant och vackert. Bland vägar, blommor och djur känner jag mig som hemma. De flesta blåa blommor är scilla. Fast jag vet inte vad den sista är, det sitter flera blommor på en stängel, mycket skirare än hyacint men ändå med likheter. Vet du?

Hoppas du som jag njuter av den avsevärt höjda temperaturen.

Allt gott till dej!

12 thoughts on “Ketchupeffekten på Bjäre

    • Ja, de är onekligen lika i själva blomman, det är väl bara hur själva uppbyggnaden av växten ser ut som skiljer från det som jag brukar kalla vårstjärna.🙂
      Allt gott till dej!

  1. Underbara blom- och hästbilder – och så lammen förstås! Jag förstår att du älskar att åka runt på småvägarna och hitta vacker natur och fotoobjekt. Jag tror som BeBest om blomman.
    Kram

  2. Härliga bilder. Ja nu ser man att äntligen våren är riktigt kommen. Alla träden börjar också slå ut så som körsbären. Härligt.

    • Ja, visst är det härligt! De japanska körsbärsträden är redan överblommade, likaså mitt bigarråträd. Men klarbär blommar än. Och två mil bort uppe på åsen blommar ännu de japanska körsbärsträden. Även plommonet i min trädgård är överblommat, men äppelträdet är i full blom.
      Kram och allt gott till dej!

    • Ja, vi har haft upp till 27 grader🙂 inte illa! Det liksom fullständigt exploderade av löv och blommor när värmen kom så hastigt. Kunde knappt tro det att vi skulle gå från kyla till värme i stort sett över en dag.
      Kram och allt gott till dej!

  3. Hej

    Äntligen har jag hittat dig igen.
    Jag har ominstallerat datorn två gånger och tyvärr försvinner ju alla favoriter och bloggvänner också. Som jag har försökt komma på vad din blogg heter. Kom endast ihåg signaturen du hade på dina bilder. Men så plötsligt ikväll efter lång lång tid så kom det, Svorskan – Framsnacka.

    Jag – det är Rovie jag hade senast på blogg.se. Nu har jag köpt en hemsida på bloggo istället.

    Skulle vara roligt om vi kunde få kontakt igen

    Ny adress är: http://www.ullsag.bloggo.nu.

    Ha det så gott och jag är så glad att hitta dig. Hoppas givetvis allt är bra med dig.

    Kram

    • Är glad att du fann mig igen!😀
      Jag hade redan koll på din nya adress, men jag har inte varit ngn flitig besökare ”i stugorna”.
      Bamsig kram till dej min vän!
      Allt gott till dej!

Kommentera

