Älg, lamm och maskrosor

älg CAB_1798 CAB_1799

En förvirrad fjorårskalv som troligen nyligen blivit bortstött av älgkon p g a av att hon ska ha en ny kalv snart. Den var mer nyfiken än rädd, vilket ju gav möjlighet till många bilder. Bokskogen är förförande ljust grön just nu😀

CAB_1848

Dyigt vattnet i dammen och multnande växter var inte den charmigaste inramningen, så jag testade att ta bort det mesta av färgen. Tyckte resultatet blev intressant och bättre än orginalet.

CAB_1868 CAB_1873

Rosa drömmar på Hallandsåsen

CAB_1874 CAB_1878 CAB_1879 CAB_1881 CAB_1882

I inlägget Påsk på Hallandsåsen var lammet betydligt mindre. Fåret skymtar på lammbilden längst upp, hon är nyfiken och kelig, därför fick hon en egen bild ovanför denna.

CAB_1895 CAB_1905

Tycka vad man vill om maskrosor, men de är dekorativa på ängarna i a f.🙂

Idag skiner inte solen, dessa bilder är tagna i lördags.

Önskar dej en underbar dag och allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

12 thoughts on “Älg, lamm och maskrosor

  1. Här har du verkligen fångat senvåren/försommaren fint! Älgen som inte riktigt fattat vad som händer och det kavata lammet som ser ut att visa oss runt i sin hage till tackans belåtenhet!
    De små rosa blommorna, vad kan det vara för sort?

    • Återkommer angående vad de heter. De är fotade i svärmors trädgård. de växer i tuvor och de är ca 1 cm höga och väldigt skita, blommorna är bara en dryg cm i diameter.
      Glad att du kikade in! Tack för fin kommentar!
      Allt gott till dej!

  2. Jag blev nästan full i skratt när jag såg älgen, helt obetalbar blick! Ser nästan ut som om den ville följa med dig hem.😉 Har alltid gillat maskrosor, och kanske ännu mer nu när jag har börjat leta efter blomflugor, det kan vara fullt av dem, snyggt som bakgrund på närbilder också. Massor med liv i dina fina bilder!

    • Jag är glad att det inte är som en känd författare sa om bufflar (har varit tre gånger i Afrika) .”De glor på en som om man vore skyldig dem pengar”.🙂
      Den är bedårande! Och vilken miljö! Jag har inte gjort ngt mer än minskat bilden.🙂
      Blir varmglad av dina fina kommentarer!😀
      Allt gott till dej!

  3. Jadu, den där älgen! Mycket att vara avundsjuk för, jag ser minsann aldrig några älgar, har jag visst skrivit några gånger redan. Vilken chans du fick på den där den stod och tittade! Ljuvliga bilder på lamm med blomning och får och underbara maskrosfält. Visst är de dekorativa på ängarna, jag håller med och väl har du fångat dem på dina bilder också. Toppen! Helt bedårande försommarbilder serverar du oss!
    Kram

    • DEt var ganska tidigt på förmiddagen, och älgen var helt orädd för bilen som jag satt i. Om man bara ser dem så kan man få en chans att ta bilder.🙂 Det är kul och känns privilegierat. Är glad att jag var på rätt plats vid rätt tidpunkt.😀
      Ja, visst var det fint med alla blommorna och lammet😀 Tajming🙂
      Jag tog många maskrosbilder i helgen, men föredrog de med hästarna.
      Idag har det bara varit ca 13 grader och regn större delen av dagen. Regnet behövs.
      Oerhört glad över bildberömmet!
      Kraaaaam och allt gott till dej!

      • Såna ögonblick som med älgen är guld värda.

        Allt går så rasande fort nu, det känns som om naturen vill hinna i kapp och spurtar på. Jag hinner inte med. Regnet fanns även hos oss och det är välbehövligt.

        Dina bilder förmedlar alltid en glädje över det vackra i naturen och djuren skänker bilderna liv. Tack för att du delar med oss!
        Kram

      • Vet du, jag önskar av hela mitt hjärta att just det, glädjen över det vackra i naturen ska genomsyra och förmedlas i mina bilder. Oh, vad lycklig jag blir att du ser och känner det så!😀
        Ja, det är ögonblick som jag önskar ta tillvara innan de är borta.😀
        Bamsig kram och allt gott till dej!

  4. Så fantastiske bilder. Nå har det virkelig blitt vår, og jeg håper jeg får treffe noen trivelig lam også snart. De er så koselige dyr. Elsker også bildene med hester i løvetann-enga. Fantastisk!

    • Jag blir alldeles särskilt mycket glad över din positiva kommentar! Varmt tack!
      Är glad över att varit på rätt plats i rätt tid🙂 Jag stannade bilden för att ta kort på maskrosängen, och hästarna stal en stor del av min uppmärksamhet. De såg mig och det verkade nästan som om de poserade🙂
      Ja, de ä fina djur, lammen🙂 De tillhör min svärmor och svärfar.
      Stor kram och allt gott till dej!

  5. Härliga bilder. Nu är det kul att fotografera för allt är så fint när det blommar. Gäller att passa på för blommorna försvinner snabbt.

Kommentera

