Ett par naturliga detaljer

CAB_2127 CAB_2133

Jobbade på Statiol i åtta år, slutade 2000. Det kom ofta människor som frågade efter vägen till Höganäs. Min motfråga var ”ska det vara enkelt och snabbt eller vackert och ta lite längre tid?”. Här valde jag alternativ 2🙂

CAB_2328CAB_2329

En riktigt praktfull gammal stor havstrut.

CAB_2334

 

Svalor är svåra att fånga i flykten, men jag fick tre (suddiga) på en bild! De tre sista bilderna är tagna i hamnen, Arild.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

6 thoughts on “Ett par naturliga detaljer

  1. Jag skulle nog också välja den vackra vägen! Är man i trakter man inte varit i tidigare och inte behöver jäkta, är det värt varje extra minut om man kan få njuta av ett vackert landskap med sköna och/eller intressanta vyer som de du nu visar!

    • Ja, håller jag fullständigt med om! Ibland försökte jag nog tala om att det finns mer än en ren transportsträcka, vägen är mödan värd den med.😀
      Allt gott till dej!

  2. Den här årstiden kan man ta sig tid. Jag kommer att tänka på Ålabodarna där jag varit tre gånger i mitt liv, tror jag. En gång i huset som var sommarhus vid strandpromenaden för makens släkt och de andra bara för att se hur det nu såg ut. Det är vackert i de trakterna utefter kusten, inte så långt från Höganäs. Syrénhäcken är nästan som min här hemma, det är ljuvligt så här års! Truten som du har fångat så bra ser så fisförnämt snobbigt sur ut, haha!
    Kram

    • Trutar har ofta det uttrycket. En favorit (har många)
      Ålabodarna är riktigt fint och inte mer än kanske 5 mil från Höganäs.
      Det är en blommande kastanj bakom syrenerna som inte riktigt synd, just på den bilden ”blommar det mesta”. Härligt!! Favoriten är hägg, för doften! Minns att jag t o m som barn stannade till när jag var ute och cyklade för att riktigt supa in häggdoften.
      Kramelikramar och allt gott till dej!

    • 🙂 Det var så lite så!
      Jag hoppas att jag redan då inspirerade ngn att jäkta mindre och njuta mer av resans gång!
      Kramar och allt gott till dej!

Kommentera

