Tramsigt om djur i Borås djurpark

Här kommer ett tramsigt inlägg. Så ta det som det och kom ihåg att jag älskar djur! http://www.boraszoo.se/

CAB_2857 CAB_2491 CAB_2582 CAB_2727

Alla djur räcker ut tungan! Är det en komplott, eller visste de att jag skulle visa dessa bilder för er…

CAB_2451

Kliar det, kliar man tillbaka! Enkelt!😀

CAB_2546

Kanske växer kroppen så småningom ifatt fötterna… Precis som hos våra barn😀

CAB_2565

Får jag presentera: Kamikazeskatan! Kommer som skjuten ur en kanon!

CAB_2598

Gibbonapan är som en tonåring  ”ja, ja, jag ska gå upp idag, bara vila lite till”. När hen kom hem efter festen sa hen ”är ni inte uppe än, jag är uppe än”!

CAB_2640

Den uniformerade polisen patrullerar vallgraven, den ridande polisen är inte i bild

CAB_2653

Huvudet under armen? Det kan man väl ändå inte beskylla henne för…?

CAB_2663

– Jag är sååååå sugen på det du äter just nu mamma!

CAB_2702A

Så snorig som hon är, tänker båda låtsas som om de inte känner henne…

CAB_2724

Så som orangutanghannen ler, kan det bero på tre saker : den roliga historien som jag berättade nyss, eller att han äntligen är av med den envisa myggan (han sitter på den), eller att jag ser rolig ut (har en svart prick på näsan)😀

CAB_2744

De är nog drogade allihopa, helt medvetslösa…

CAB_2823

Jag trodde att det var kängurur som sparrade ibland…

CAB_2843

– *gäsp* tar inte inlägget slut någon gång

CAB_2945

Vi leker ”fågel fisk eller mittemellan”, jag sa fågel, men de förstod visst inte😀

CAB_2959

Hans näsborrar är så stora att att två av björnungarna funderar på att flytta in

CAB_2968

Om man är på en Cats-audition är det smart att inte se ut som om det vore Dracula

CAB_3021

Hen ser ut runt midjan att spela tv-spel varje dag, ja se ungar…🙂

CAB_3045

Det är uppenbart att den röda pandan skrattar åt mig

CAB_3053

Hon har en biroll i ”flykten från hönsgården”

CAB_3097

– Nu har jag kollat på 22 bilder, tar inte inlägget slut snart?! Gäsp

CAB_3108

– De sa att jag ser ut som en bonnläpp, och jag som tänkte på Marlon Brando

CAB_3181

Vi kommunicerade via teckenspråk, och nu är jag osäker på bokstaven. (troligen o som i flamingO)

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

24 thoughts on “Tramsigt om djur i Borås djurpark

  1. Hahaha, vilket underbart inlägg med underbara bilder och rolig text!!! Här måste jag titta flera gånger men nu måste jag gå på toan innan jag skrattar på mig!
    Kram

    • Oh, vad kul att det var kul! Jag tänkte en massa när jag tittade på bilderna första gången, och sedan när jag skrev ner det visste jag inte om det egentligen var kul… Vad bra att det var det!!! Yeah! Meningen!
      Kraaaaaaam och allt gott till dej!

  2. Kul! Och lite mer kul! JÄTTEKUL!

    När mina barn var små var vi en gång i Borås djurpark(kanske flera gånger men det är just en gång jag minns). Några var i alla fall stora nog att strosa lite på egen hand. Sen kom dom rusande till mig: ”Mamma, dom har diakonissor här!” Något konfunderad följde jag med dom och blev visad på pingvinerna! (Ja, dom som sett hur vi såg ut förr i världen klädda i svart lång klänning, vit krage och vit hätta inser det roliga)

    • Härligt! Jag är så glad att det var kul! Det var verkligen meningen!😀
      Det var otroligt festligt med diakonissorna😀 Barn är helt underbara! hihi.
      Kram och allt gott till dej!

  3. Tillbaka för några tittar. Orangutangmamman med sin baby är en suverän bild. Oj, så jag älskar den! Jag ryser när jag ser den jättestora håriga mamman med håret bakåtstruket med den lilla ynkliga babyapan. Ömhet. Vilken bild! Bara för den måste jag nog besöka Borås djrupark.

    Alla bilder är jätteläckra och vad kul med alla som sträcker ut tungan! Härmade de dig? Elefanten fastnar jag också lite extra hos, hen ser så finurlig ut, de gosiga småbjörnarna, den coola giraffen, de sparrande tigrarna, den skrattande pandan, den leende orangutanghannen – du har haft roligt, det syns och det har smittat av sig på djuren! Tack för veckans goda skratt!
    Kram!

    • Jag blev överlycklig när jag såg hennes bebis. Först tror jag att hon inte ville visa den, sedan verkade hon närmast stolt. I nästa inlägg med lika många +1 bild kommer ytterligare tre på orangutangen med bebis. Åh. Kunde knappt slita mig.
      Ja, jag tycker själv att det blev många roliga bilder, och det var kul att sätta samman dem som tunguträckare.😀
      Har ju haft nöjet att se vilda elefanter både i Namibia, Tanzania och Zimbabwe, och det är helt fantastiska djur! Älskar elefanter! I nästa inlägg kommer världens sötaste babyelefant. Du får förstora bilden.
      Ja, jag hade hur kul som helst. Jag och sonens flickvän fotar allt, och har kul med det! Vi hade bra väder (inte för varmt) och oerhört trevligt sällskap som gav god stämning.
      Är sååå glad att du fick skratta, det var meningen! Jag kände själv så när jag såg bilderna och gjorde en massa tokiga associationer.😀
      Bamsekram och allt gott till dej!

  4. Det här var en trevlig serie foton! Jag har suttit och myst, blivit förvånad, skattat och beundrat om vartannat! Härligt! Grattis till en fin dag bland djuren!🙂

  5. Du har lyckats ta fina, ovanliga bilder trots att detta inte är så lätt när man är på ett zoo! Man är ju där en så begränsad tid! Samt skrivit roliga bildtexter till! (Men oroa dig inte för att någon skulle tro att du inte tycker om djur!)🙂 Kram

  6. Fantastiska bilder!
    Jag vill ju så gärna slå ett slag för detta inlägg på min blogg, men får ju inte visa bilderna utan din tillåtelse. Så det vill jag inte göra, så klart. Men då väcker jag ju inget intresse så lätt för att andra ska gå till dig för att se dem.
    Det är synd.

    Men jag ska hitta ett sätt att gå förbi problemet, tror jag. Du lär se en pingback ifall jag gör så, ifall jag hittar sättet.

    Kram!
    /Skvitt

    • Oki! Jo, det står att man får med min tillåtelse, eller hur! Vill du visa bilderna vill jag bara att man ska veta vem som tagit bilderna, då känns det bra. Skulle däremot vara jobbigt om någon stal bilderna och publicerade som sina egna. Det är främst därför jag skriver som jag gör. M a o har du min tillåtelse!
      Bamsekramar och allt gott till dej!

  7. Pingback: Svorskans eminenta bilder | Skvittbilder

Kommentera

