Midsommar

Några bilder från midsommaren

CAB_3634

Vägen utanför våra vänners hus ner mot havet

CAB_3609

Någon hade placerat en blå trästol på åkern

CAB_3599

En mycket god vän och jag på promenad (som gav mig skoskav)

CAB_3593b

Himlen ändrade färg och form under hela dagen

CAB_3588

”Vänta, jag måste bara få en bild innan du tar bort den”

CAB_3563

En ljuvlig pion

CAB_3561

De som ville, spelade innebandy.Det får heta så även utomhus🙂

CAB_3529

Emellanåt regnade det kraftigt…. Men solsken övervägde!

CAB_3524

Men det är väl knappast en svensk midsommar utan regn…:-/

CAB_3497

Det ser ut som ”små grodorna”. Hässjan till höger har killarna gjort

CAB_3489

Här får värden hjälp att resa stången

CAB_3485

Färdigdekorerad.😀 Vi tjejer gjorde det tillsammans medan killarna hässjade.

CAB_3476

En av gästerna. Vi satt 30 runt bordet, i blandade åldrar. Värden hade fyllt 50, vilket vi firade i efterskott. Värdinnan hade också fyllt, men inte jämnt. Vi har haft förmånen att fira många midsomrar hos dem och det är alltid väldigt roligt! Jag vill Framsnacka att de orkar fler år!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

18 thoughts on “Midsommar

  1. Väldigt vackert ljus som hälldes ned över er genom hålen i molnen!

    Vet du vad det är för skalbagge du tog en bild av? Jag tror det är en noshornsoxe! Jag råkade kollidera med en sån den 1/6 i år. Jag trodde först att en noshornsbagge flugit rakt på mig men det var en annan art, släkt med ekoxen, nämligen noshornsoxen. En tämligen oförarglig skalbagge egentligen och inte alls lika kaxig som de stöddiga ekoxhanarna.

    • Tack, jag njöt av det vackra ljuset som silade ner nästan magiskt vackert.🙂
      Glad att du hade ett namn på den, och jag tänkte att den i viss mån liknade en mindre ekoxe, men mindre framben/käkar. Det måste känts tydligt när ni kolliderade, för liten är den knappast.🙂
      Allt gott till dej!

  2. Så fint. Svensk midtsommer må være helt nydelig, med alt lyset, blomstene og folkene. Billen på blonden var så fint foto, også regnet. Fortsatt God midtsommer til deg!🙂

    • Ja, för min del tycker jag verkligen det! Hon med spetsen (blonden) er en mkt god vän som bott i Norge tills hon vid besök hos mig, träffade en man som hon numer bor med🙂
      Ja, jag gillade också regnbilden, en riktig störtskur.🙂
      Glad Sankt Hans på dej!
      Allt gott till dej! Klem!

  3. Jag tyckte väl att det skulle finnas ett inlägg förutom det senaste. Jag har så svårt med att ladda ner bilderna i ett bildrikt inlägg här på landet. Får se om det ändras när nya routern kommer.

    Jag gillar också regnbilden lite extra och noshornsoxen på spetsen är läcker! Himlen som öppnar gluggar för att släppa ner ljus är en så vacker bild och likaså bilden från promenaden. Den blå stolen vid åkern är väl mer en installation än en fungerande sittplats? Den ser lite sned ut.

    Vad trevligt att fira midsommar med så många personer och med stång och allt. De senaste åren har vi inte firat alls, det var pappas fest. Men kanske är det dags för nyorientering. Vi får se nästa sommar.
    Kram

    • Glad att du lyckades kika in igen! Glad att du gillade flera av mina bilder. Verkligen glad för det!🙂 Plockar ibland upp kameran vid ”nya” tillfällen, kul att se vad det blir av det hela.🙂
      Ja, vi är ett gäng som växlas om att ha olika begivenheter, och det är både roligt och trevligt! Där är superfint ute, och trevliga, avslappnade, roliga människor!🙂
      Hoppas du och de dina hittar nya midsommartraditioner.🙂
      Kram och allt gott till dej!

      • Jag smuttar på en mandellikör som dottern lämnat här som tack för blomvattning, de kom hem från tre veckor på Sicilien. Jag bara älskar doften av den, sitter och sniffar i glaset!
        Kram

      • Åh vad mysigt! Passar bra i olika efterrätter dessutom🙂 Här är det lugna gatan idag. Har varit på en kort båttur, det var skönt.
        Kraaaam och allt gott till dej!

      • Ja, det gör den!

        Låter härligt med en båttur. Jag tvättade trädgårdsmöbler på torpet innan vi packade oss iväg till stan. Det tyckte inte min kropp om, men jag blev nöjd. Mer straff i morgon, men jag ska till naprapaten så det kanske blir bra ändå.
        Kram

      • Det var skönt, såg några ankor, och tog bilder på dem och på näckrosor, har ännu inte sett om ”det blev något”. Vi har ju förmånen att ha en å som rinner genom stan, där det går finfint att åka båt, åker man på andra hållet kommer man istället ut i Skälderviken, och det blåste lite idag, så en tur i ån var lugnare och trevligare. Vi har hyrt en plats i småbåtshamnen i år, så får vi se vad vi tycker, om vi ska skaffa egen plats eller inte…🙂
        Kram och allt gott till dej!

      • Näckrosor har jag ännu inte fotat i år. Låter trevligt med en plats i småbåtshamnen. Vi borde transportera vår kajak,som ligger och skärpar på tomten här i stan, till landet!
        Kram

      • Det är vilsamt att paddla. Numer gör jag det inte, men oj vilket lugn det är. Vi var med i kanotklubben här i Ängelholm tidigare. Jag paddlade ofta på ån som kallas Skånes Amasonas för att den är så frodig.🙂
        Det var gula näckrosor.
        Allt gott till dej med en kram!

  4. Nu förstår jag ingenting. Jag skrev en lång kommentar nyss. Det strulade när jag skulle skicka så jag letade och hittade kommentaren, skickade på nytt. Fick kommentaren att jag redan hade skickat den. Så var är den då?

  5. Jag skrev fel, inte har vi någon kajak här, utan en kanadensare. Vi har två kajaker på torpet för ungdomarna. Vi paddlade en hel del förr i kanoten.

    • Båda delar är fint, och här i Ängelholm är det väldigt poppis med särskilt kanadensare. Man paddlar från punkt a till B i Rönne å med hyrda kanoter.🙂
      Kanadensare är rankare och därför snabbare. Har t o m tävlat på skoj, det gick inte bra men var kul att vara med.🙂
      Kram och allt gott till dej!

Kommentera

