Rosor på Fredriksdal

CAB_3926

Sista veckan i juni var det rostema på Fredriksdal. I helgen kom det ett häftigt regn, som gjorde att många rosor såg medtagna ut.

CAB_3931

Jag beklagar att jag inte är en person som minns vad de heter

CAB_3932A

Jag och min väninna vandrade runt i trädgårdarna och tittade på och luktade på många av rosorna

CAB_3938

Färgen gör att detta är en av mina favoriter

CAB_3942

Denhär har en underbar form

CAB_3943

Denna matchar min väninnas klädsel idag🙂

CAB_3946

Så många kronblad, så exakt placerade!

CAB_3950

Denhär ser ut som om det är flera mindre rosor i en

CAB_3952

Mjukt inkapslad ligger det en ”gömma” bakom kronbladen

CAB_3953

I ett hörn av trädgården, med sittplatser inuti

CAB_3955

Här synd regnspåren tydligt på de annars sammetslena bladen

CAB_3970

Ett medelhavshus mitt i trädgården?

CAB_3973

Se föregående bild

CAB_3993

En lång tunnel av ljus och skugga. Jag tror att det är avenbok

CAB_4048

En nyfiken ”tallefjant” gjorde oss sällskap intill rosenbladen

CAB_4050

Sedan utprovades trädgårdsmöblerna. De fick godkänt.

Glad att du ville följa med! Det kommer ytterligare ett inlägg från Fredriksdal. Här finner du ett som redan är publicerat. Vill gärna Framsnacka att åka till Fredriksdal!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

9 thoughts on “Rosor på Fredriksdal

  1. Underbara porträtt av dessa rosor!
    Talgoxungen är för näpen också! De har börjat komma nu och lär sig hitta föda på platser inge trodde det fanns något ens för en mes att hämta!🙂

    • Tack! Glad jag blir! Ja, ungar är helt oemotståndliga!
      Sant, de är opportunister, vilket är bra. Tror nästan de tigger…🙂
      Allt gott till dej!!!

  2. Pingback: Fredriksdal nu eller då | Framsnacka

  3. Så vackert porträtterade rosenskönheter! Din beskrivning till dem är också så träffande. Talgoxen passar bra in i omgivningen, den har hittat rätt kulisser. Medelhavshuset som bara var en kuliss blir man ju lite överraskad av. Kul!
    Kram

    • Ja, jag undrar såklart vad som motiverat dem att göra kulissen. Kul i a f.
      Jag och väninnan hade en härlig och njutningsfull dag, är glad om jag lyckades förmedla det i mina bilder!
      Bamsekram och allt gott till dej!

Kommentera

