Liten tur på Rönne å och fika i Ängelholm

Nisse

Vår hund Nisse tycks numer njuta av en båttur, i början var han osäker

nisse

Nisse spanar på husse som är styrman ombord

näckros

Pacman på Rönne å

gräsänder

Ett par gräsänder häckar i strandkanten bland vassen

gräsänder

En gräsandshona uppträder (står på ett ben), de andra är publik

gräsand

Gräsandshanne på väg till sitt palats inne i vassen

silvertärna

Silvertärna i flyguppvisning

ladusvala

Även en ladusvala finner lugnet i Småbåtshamnen

pilfink

Jag sitter på Mormor Olgas café i Ängelholm med väninnan jag var på Fredriksdal med. Deras bakgård är oftast ljuvligt soldränkt. Vill gärna Framsnacka ett besök där!

gråsparv

Pytteliten cafébesökare

gråsparv

Ser ut som en gråsparvsunge som spanar in vår kladdkaka…

ostbutiken

Bredvid caféet har även grannbutiken Ostbutiken öppnat uteservering. Frågar du mig ser det enormt inbjudande ut!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

15 thoughts on “Liten tur på Rönne å och fika i Ängelholm

    • Tack! det är en härlig frihetskänsla att ta en tur med båten.🙂 Glad över den härliga sommarvärmen, som jag har längtat!
      Klem og alt godt til dae!

  1. Mmm, ostbutiken… men er tur på ån verkade mysig också! Så fint han poserar, Nisse! Han är kanske van vid att matte plåtar honom hela tiden? Haha, pacman var rolig! Fina fågelbilder toppat av den lilla kaksugna gråsparvssungen!
    Kram

    • 🙂 Livsnjutaren bor alltså i dej med🙂
      Ja, det är mysigt att vara ute. Frihet. Nisse blev sjösjuk igår, stackaren! Den andra hunden klarade det bra. Var ute även i lördags…🙂
      Jag gillar småfåglar mer och mer. Oroar mig för att inga bor i våra holkar i år. Och att det fortfarande finns bigarråer kvar på trädet… Konstigt.
      Kramar och allt gott till dej!

  2. Härliga bilder. Visst är det fint med småfåglarna som kommer och vill äta ur handen. Kanske inte så hygieniskt men bra mysigt, Inte är de rädda heller. På vissa ställen står det lappar nu att man inte ska mata fågöarna.

    • De som äger caféerna vill helst inte att man matar, så jag brukar ge lite efteråt på en plats där fåglarna ser. Så jag matade inte, men hen såg hungrig ut…🙂
      Allt gott till dej!

  3. Det där ser härligt ut. Fina Nisse vekar vara riktigt kramgo. Och alla bilder är fina.

    Tur att mina gråsparvar sover här uppe på taket annars hade du nog fått fullt med besök om det finns kladdkaka.

    Ha det gott och var rädd om dig

    Kram

    • Ja, Nisse är oerhört kelig och social. En rolig hund. Varmt tack för att du kikade in!
      Jag har en hel del gråsparvar här, de bor i grannens syrenhäck, och just nu gillar de att äta bigarråerna.🙂
      Kramar och allt gott till dej!

  4. Fantastiska bilder som vanligt och hunden tycks trivas också. Verkar som ni haft det fint på sjön.

    Men en annan sak:
    KARMASTUDIO. Vad det handlar om kan du se här: http://skvitts.wordpress.com/2013/08/07/gamla-aftonbladet-bloggare-2/

    Det är ju nytt och man vet aldrig vad det kan bli av det, men ambitionen tycks vara att man som bloggare också ska kunna ha en bra kontakt med andra som bloggar på samma site, som det var på AFTONBLADETs blogg.

    Hoppas du dyker upp där.
    /Skvitt

      • Svårt att än så länge säga om siten blir till belåtenhet. Har bara kikat in lite granna och skrivit ett kort inlägg.
        Alla funktioner är inte kollade än.
        Kram!
        /Skvitt

Kommentera

