Internationell gatumarknad i Ängelholm! Öppet imorgon oxå!

CAB_5399 CAB_5400 CAB_5401 CAB_5403 CAB_5407 CAB_5409 CAB_5410 CAB_5414 CAB_5416 CAB_5418 CAB_5420 CAB_5424 CAB_5426 CAB_5429 CAB_5432 CAB_5436 CAB_5438 CAB_5441 CAB_5442 CAB_5448 CAB_5456 CAB_5459 CAB_5460 CAB_5463 CAB_5465 CAB_5466 CAB_5467

Idag har jag varit på den tredje dagen av den internationella gatumarknaden i Ängelholm. Chansen finns att du kan se, smaka och handla även imorgon! Väl värt ett besök! Framsnackas varmt!

Såhär stod det i Hd häromdagen

Allt gott till dej!!!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “Internationell gatumarknad i Ängelholm! Öppet imorgon oxå!

  1. En praktisk kåsa att ha med på fisketurerna skulle kanske varit värt att köpa … men det skulle inte ske i dylika stressframkallande sammanhang!

    Fina foton du fått! Var du där innan de öppnat?

    • Hej!
      Nej, jag var nog där i värsta rusningstiden, men jag försökte få med så lite folk som möjligt, annars hade man aldrig sett vad som fanns till salu… Vi hade ljusfest i Ängelholm igår, så det var verkligen massor av människor på torget och överallt🙂
      Kul!
      Allt gott till dej!!!

  2. Oj, det är som att vara på marknaden med dig! Jag säger som BeBest, man kunde tro att du var där innan folk hade kommit, men du vet hur man gör för att få bra bilder ändå, trots folk. Jag minns den här marknaden från förra året. Vad köpte du? Fantastiskt fina kryddburkar! Den bilden och fugdebilderna blir mina favoriter den här gången.
    Kram

    • I år blev det bara tre saker. En bit lakritsrot, en italiensk kaka (oh så god och onyttig med krämig citronfyllning i en ”tusenbladskaka” ) Beslutsångest vid det sydfranska köket gjorde att jag valde att blanda en musslor i roquefort och katalansk kyckling. Killen tyckte jag var konstig, men sedan gjorde de två bakom mig likadant, snacka om att vara trendsättare🙂
      Jag försöker smaka på nya saker, men jag var lite trött och stannade inte så länge. Massor, massor av folk! Kul!
      Och vad gäller fudgen, så köpte jag ingen, även om det var frestande. Jag är inte alls förtjust i godis (bara i god choklad). Men den med wasabi i fångade mitt intresse, likaså en med ingefära och citron.🙂 Men det är för sött, inget för mig.
      Pratade med ena delägaren till fudgen och med den anställde, han sa, ”kom och stå här så får du bättre bilder” d v s bakom kassan🙂 Han tog min bloggadress också🙂
      Glad för bildberömmet!🙂
      Kraaaaaaaaaaaaam och allt gott till dej!

    • Yepp, min egen syndiga lust på allt gott och spännande minskar en aning när jag delar hela frestelsen med mina bloggvänner🙂 hihi😀😀
      Men det är roligt att dela glädje och goda stunder med vänner.
      Bamsekramar och allt gott till dej!

Kommentera

