Fantastisk kväll på Skäldervikens vatten

Ja, jag har väl på ett sätt visat liknande bilder tidigare, men ändå inte riktigt likadana. Det är ju här jag bor, här jag tycker om att vara. Vi har en båt som vi åker ut med ibland, och det händer att verkligheten överträffar alla förväntningar, som den här kvällen den 27 augusti. Välkommen ombord!

CAB_7040

Fler än vi som njuter av solen

CAB_7046

Alla små prickar är ejdrar

CAB_7093

Imponerande hur de kan simma med bara huvudet ovanför vattemytan

CAB_7048

Det är sällan det är spegelblankt på ”sjön”

CAB_7069 CAB_7071

På 80-talet åkte jag själv en del vattenskidor. Oj vad roligt det var! En riktigt härlig känsla

CAB_7062

Ja, färgen är äkta!

CAB_7099c

Havets vatten ser sidenlent ut

CAB_7104b

I stort sett kvällens sista strålar, hela världen är inbäddad i glödande varm färg

CAB_7134 CAB_7126

Tillbaka i hamnen med vår motorbåt (inte i bild).

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

20 thoughts on “Fantastisk kväll på Skäldervikens vatten

    • 🙂 Ja, just det. Vi har bara pratat om att jag ska hälsa på dig, det går ju såklart att göra tvärt om också!🙂
      Du är varmt välkommen till Ängelholm!
      Kramar och allt gott till dej!

    • Ja, det var ett gantastiskt ljus den kvällen, och fortfarande ganska varmt. 17,3 grader i vattnet. Glad för ejderbilden, och vattenskidåkaren!🙂
      Klem og alt godt til dae!

    • Hej! Vad glad jag är att du kikade in! Härligt att få så positiv feedback såhär på förmiddagen.🙂 Glad att jag på något sätt lyckades förmedla skönheten i ljuset som nästan kändes som magi🙂
      Allt gott till dej min vän!

  1. Helt överväldigad blir jag av skönheten i dina bilder, av det magiska ljuset du fångat och de vackra färgerna. Ejdern med kroppen under vattnet är ändå något ännu mer speciellt, den sticker ut med den ovanliga vinkeln, de oväntade färgerna och ljuset som faller på huvudet. Underbar bild! Ska jag välja fler bland alla vackra så blir det nog bild nr 6 med vattenskidåkaren, så läckert med den gyllene bilden och silhuetten och sen till slut bild nr 8 för dess härliga färger. Men alla bilder är just magiska. Grattis till de lyckade bilderna och till din fantastiska kväll med kameran på vattnet!
    Kram

    • Jätteglad för dina positiva kommentarer! Jag bara ler. Käre maken tyckte mer om den andra vattenskidåkarbilden. Vi var ute tillsammans och jag bara kunde inte sluta ta kort den kvällen. Kändes som om allt bara blev vackrare och vackrare. Oerhört roligt att få sån respons🙂 Jag älskar min ”nya” kamera (1år nu)
      Du har inte publicerat ngt på ett tag. Hur kommer det sig?
      Varmaste kramen och allt gott till dej!

  2. Jag kollade och jag tror att du har ca 25 inlägg att titta ikapp dig på, haha!

    Det är inte lätt att välja en av bilderna, men jag valde den mer klassiska bilden men båda är toppen med den härliga färgen.
    Jag förstår verkligen att du är nöjd, jag blir avundsjuk!
    Kram

    • Oj, vilken tur jag har då! Ska kolla prenumerationen igen🙂
      Jag är glad över möjligheten att ta bilderna. Jag ser ju att andra har andra möjligheter som jag kan bli avundsjuk på.
      Ibland blir bilder bättre än man tror dessutom🙂 (tänker på ejdern, som jag tog många bilder på och som jag satt och önskade att den skulle vrida på huvudet åt ”rätt” håll samtidigt som jag inte insåg att allt runtomkring skulle bidra så bra till bilden.)
      Kramar och allt gott till dej!

      • Ejderbilden är så fantastisk, en riktig vinnarbild!

        Jag har inte kommit iväg och ut någonstans på väldigt länge, har fått hålla mig nära huset. Men förra helgen klev jag direkt ur sängen och följde med till Dalarö till ett bröllop och tidigt på morgonen gjorde vi en promenad i dimman som gjorde mig salig. Jag kände mig pånyttfödd. Tyvärr så fick jag bakslag och är väldigt dålig igen.
        Kram

      • Oh, tack, jag tar emot komplimangen med glädje!

        Jag märker att min kropp tycker att sommaren är slut. I sommar har jag återhämtat mig snabbare och haft en ganska bra sommar. Inte mkt bloggande, för jag har varit ute ganska mkt.
        Bröllop i Dalarö låter fantastiskt!
        Morgonpromenad i dimma låter helt underbart!
        Bamsekramar och allt gott till dej!

  3. Min mor pratade alltid med längtan i rösten om den underbara Skälderviken hon besökte i sin ungdoms dar. Nu förstår jag vad hon menade. Så otroligt vackert!

    • Oh, vilken härlig kommentar du skrivit! Ja, det är verkligen härligt att bo här! Skälderviken heter alltså både denna delen hav i viken, och den delen av får jag säga Ängelholm, som ligger strax norr om centrum och norr om den stora småbåtshamnen. Det är mest villor i Skälderviken. Många har havsutsikt.
      Hur som helst blev jag mycket glad över din kommentar!
      Kram och allt gott till dej!

Kommentera

