Har fått lite pippi-igen

CAB_6199

Truten surfar utan bräda…

CAB_6203

Går in för landning

CAB_6225

Aspirerar på en plats i ”fasaner på stan”

CAB_6226

Snacka om storhetsvansinne! Tro att hen är en örn!

CAB_6246

Även en (skratt)mås behöver spegla sig ibland

CAB_6248

Snabbdopp

CAB_7187

Spanare, samlar idéer inför sin nästa deckare

CAB_7197

Skarv, eller som vi skåningar gärna säger ”ålakråga”

CAB_7203

Att torka vingarna emellanåt är nödvändigt. I Kina och japan använder man skarvar som fiskare, det är en gammal metod. Önskar att jag fick se det i verkligheten en gång.

CAB_5733b

Trutar är överlevare och opportunister, lever sida vid sida med människan

CAB_5739b

Ungtrut poserar

CAB_6255b

Här är det många som vill sitta på samma sten.

Allt gott till dig!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “Har fått lite pippi-igen

    • Då gillar du samma som käre maken!🙂 Är så förtjust i trutar, tycker att de är vackra. Vet många somm tycker de är jobbiga. Väldigt glad över din positiva kommentar!
      Kram och allt gott till dej!

  1. Magiska fågelbilder! Kan tro att du hade roligt när du fotade! Avis är bara förnamnet. Bilderna ett, två, tre gillar jag nog bäst och trean tar nog priset för den vackra posen och för färgerna.
    Kram

    • Varmt tack! Mycket glad att du gillade dem! Jag får liksom inte nog, och när jag har möjlighet att fånga dem såpass nära…🙂 Ja, jag hade verkligen kul, och det var svårt att sluta ta kort för jag såg nya saker hela tiden🙂
      Skarvar ser jag sällan såpass nära, kände mig glad för den bilden också.
      Bamsig kram och allt gott till dej!

  2. Det förstår jag att du var, glad över skarvbilderna! Jag hade lite bråttom att kommentera, migränauran anmälde sig. Alla dina bilder blev mycket lyckade. Den nedersta är som ett bokomslag, ser jag nu. Fantastiskt!
    Kram

Kommentera

