Lycka kan vara ett Corralejo besök!

CAB_8962b - kopia CAB_8967b

Det finns så få träd på Fuerteventura, att man räknar ingen fågel som mer än en gäst. Duvorna verkade i a f mycket hemmastadda på hotellet i Corralejo.

CAB_8974 - kopia

Vår hotellskylt sett från innergården strax innan solen går ner

CAB_8977b - kopia

Sista steget innan doppet i poolen?

CAB_9005 - kopia

Kaktusar kan se coola ut, lavastenar fanns överallt, det har funnits många vulkaner på ön! Vi tog en körtur runt bland dem. Hm, eftersom vi inte direkt stannade för att ta bilder på de coolaste platserna, vet jag inte riktigt om det var prisvärt

CAB_9036 - kopia

Corralejos vackraste sjöjungfru! En enorm målning på en hög mur

CAB_9093 - kopia

Mycket blåst och väder hade vi. Ön är känd som vindarnas ö. Strandsträckan där måsarna sitter är lavatäckt.

CAB_9110 - kopia

Här är en bit av Atlanten

CAB_9127 - kopia

Stod ganska länge och tittade på de våghalsiga kitesurfarna. Hjälmen är nog nödvändig

CAB_9128b - kopiaCAB_9144 - kopia

Playa grande kallas stranden där de lika mycket flyger genom luften som faktiskt surfar på vågorna. Det finna många som erbjuder olika typer av surfskolor, även vindsurfing och vanlig vågsurfing. En bra ö för den lite äventyrlige! Mitt äventyr var en fisketur!

CAB_9233

Nere vid hamnen en tidig fredagsmorgon i december

CAB_9236b

En del av småbåtshamnen. Vi åkte ut med Biggamefishingfuerteventura. Vår kapten jobbade hårt för att allt skulle vara bra. Han var seriös. Jag fick en liten snapper.

CAB_9262b

Starstruck!? Jag vet att det är en lookalike🙂

CAB_9286

Flanörer. De liksom vi verkade tycka om att promenera längs kajerna nära havet

CAB_9287

Du ser kanske skylten. Det är INTE Gordon Ramsay som öppnat en lounge på Fuerteventura. Vi åt inte där.

CAB_9293b

Vi njöt en varje dag. Utan att tröttna! Frusen yoghurt med olika toppings. Mmmmmmmmmmmm. Min favorit var med smält Ferrero rocher-choklad. Nåväl, jag hoppas att den naturella yoghurten var nyttigare…🙂 BTW Smöoy är INTE helt lätt att uttala!

CAB_9442 - kopia

Inte min hotelldörr, men en mycket inbjudande sådan!

CAB_9226

Definitivt favoritrestaurangen! Trevlig personal, allt från inkastaren (i det ljusare området) till servisen. Rekommenderas verkligen varmt! Särskilt deras gambas al ajillo (räkor i vitlök)!

CAB_9476

Waikiki finns ju egentligen på Hawaii, men även här🙂 Direkt på stranden ligger den. Vi var här bådeför lunch och på kvällen. Nästan favoriten, bl a för maten men även för den humoristiska och omtänksamma servisen! Här såg vi även ”Miss Dusty Diamond, Comedy dragshow” en kväll. Oj vad vi skrattade!

CAB_9027

Slutligen, här åt vi lunch flera gånger, de hade två olika servitriser, den ena trevlig, personlig och pratsam, den andra mer motsatsen. Ett ställe som känns oerhört genuint, och de har otroligt goda och varierande tapas på en handskriven meny, ny varje dag. Pincha Cabra heter stället.

Ett ställe som vi besökte flera gånger med god och prisvärd mat är Cannes.

Klart att det finns oerhört mycket mer att säga och visa, men kanske detta inte bara var de vanligaste turistbilderna. Har varit på Lanzarote, grannö till Fuerteventura för 6-7 år sedan. Jag upplever Fuerteventura som att föredra. Bl a p g a alla fina , trevliga, roliga och intressant a människor vi träffade.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

13 thoughts on “Lycka kan vara ett Corralejo besök!

    • Tack! Det är en fotograf och grafiker som gjort den åt mig🙂 Är mkt glad för den! Ska hälsa att du sagt det, så blir han säkert stolt!
      Kraaaaaaaaaaaaaaam och allt gott till dej!

    • Tack Annika! Tar glatt emot berömmet! Du kan ju göra saker med textil som hänför mig!
      Det är kreativiteten som är det roliga🙂
      Kramar och allt gott till dej!

    • Ja, det var det verkligen! Det såg härligt ut, men var inte mer än kanske 19 grader. Bilderna är tagna vid olika tillfällen vid olika tidpunkter, får jag välja favoritljus så blir morgon klar vinnare🙂
      Allt gott till dej!

    • Ja, det var det verkligen! Det såg härligt ut, men var inte mer än kanske 19 grader. Bilderna är tagna vid olika tillfällen vid olika tidpunkter, får jag välja favoritljus så blir morgon klar vinnare🙂
      Allt gott till dej!

    • Tack! Ja, det var en fin ö att trivas på! Vi hade inte mycket sol (otur med vädret), men det var korta stunder med sol och vi var ute hela dagarna i stort sett🙂 Hann kanske se extra mkt p g a vädret.
      Kraaam och allt gott till dej!

  1. Så härlig bildkavalkad från er semester! Ska jag välja favoriter så blir det faktiskt de plaskande duvorna, de har så behaglig färg och är så sammetsmjukt avbildade. Även flanörerna gillar jag för deras lediga stil, haha. Bron och vindsurfarna kommer också med, härlig färg på vattnet och dramatiska vågor! Mannen på den slitna bänken är ett fint fångat ögonblick och så älskar jag förstås den färggranna dörrbilden. Ville jag vore där.
    Kram

    • Det var en skön ö med härliga människor. Jag och yngste sonen tillsammans. Roligt och avkopplande!
      Lite kul att visa något annat än det förväntade. Och, jag badade aldrig i havet, tyckte det var för kallt i luften…
      Kram och allt gott till dej!

Kommentera

