Strandpromenad strax norr om Lervik

Lervik ligger mellan Storahults strand och Ranarps strand strax norr om Ängelholm. Här hade vi med våra hundar och tog en promenad i vårsolen för en vecka sedan. Egentligen borde jag blogga om vårtecken, men nu vill jag gärna visa dessa bilderna. Håll tillgodo🙂

CAB_9901

En del av stranden. Ute på ”sjön” skymtar Grytskärsöarna

CAB_9904

Naturligt stilleben, det var färdigarrangerat, jag bara tog bilden

CAB_9906

Hunden Jessi verkade njuta av att bada i en ”damm” precis ovanför strandlinjen

CAB_9911

Nisse var mer tveksam

CAB_9914

Älskar hennes fladdrande öron när hon kommer springande

CAB_9920

Plaskar bättre om ögonen knips ihop lite

CAB_9921

Mycket glad hund, korsning mellan Wachtel och Norrbottenspets, blir 2 i maj

CAB_9925

Han ser ut att ångra sig mitt i språnget

CAB_9927

Hög svansföring och glädje hänger samman

CAB_9941

Vår tik blir 5 i juni och hon är en Kleiner Munsterländer

CAB_9949

Hennes svans håller en hel del vatten!

CAB_9957

Kul med en stilstudie när hon rister vattnet ur pälsen

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “Strandpromenad strax norr om Lervik

    • Det är en bit från bebyggelse, så hundarna kan springa av sig. Fin dag, fint väder och glada hundar. Vad mer kan man önska?🙂
      Trevlig helg!
      Kram och allt gott till dej!

    • Ja, här finns mycket vårkänsla. Förra året när det var laxpremiär (havsöring) 1 mars var det is på ån. I år har isen knappt lagt sig alls under vintern. Rönne å är Sveriges sydligaste laxförande å🙂 DET är ett säkert vårtecken. Krokusar och snödroppar blommar överallt, och mina hundar badade frivilligt🙂
      Vi har haft ljuvlig sol ett par dagar nu.
      Underbart!
      Allt gott till dej!

  1. Vilka härliga strand- och hundar-i-kallt-vatten-bilder! Favoriterna blir den översta fina med alla stenarna, så rofylld – önskar jag hade tillgång till en sådan strand – och Nisse som ångrar sig i språnget, haha och Jessis vattenfyllda svans, så läckert och påpassligt fångat av dig! Förresten är den sista väldigt väldigt speciell också med öronen som flyger och far och alla håren på pälsen som står rakt ut när vattendropparna flyger omkring. Toppen!
    Kram

    • Jag tog en massa bilder på dem, ljuset kändes bra och det syntes så tydligt hur glada de var. Det svåra är väl som vanligt att välja, jag vill ju ofta ”visa så mkt”.
      Nu, innan korna går där och betar är det underbart att promenera där! Inte det vanliga stället, men vi har även gjort strandhugg där med båten på sommaren.🙂 Solen som vårvärmer gör det lätt att ta sig ut🙂 Blev en tur även igår, fast idag har jag varit på sjukhuset hos pappa. han är sjuk, men får god hjälp.
      Allt gott till dej!!! Bamsig kram!

Kommentera

