Höganäs, Mölle o Ängelholm

japanska körsbär

Trots att det blåste och var ganska svalt den 4 april, surrade humlorna runt det japanska körsbärsträdets blommor

japanska körsbär

Mötte en fotograf från Lund som berättade att han främst fotograferar fåglar. Han skulle tillsammans med sin fotoklubb till Botswana och Okawongu för att fotografera fåglar. Låter härligt!

duva

Jag är glad över att få en duva på bild🙂

kaja

Medan jag och två vänner sitter och äter kyckling och bulgursallad vid havet i Höganäs i lördags får vi kajbesök

kaja

Vi åt lunch efter att ha varit på ”kullapåsk”. Vi hade nytt bröd från ”på kanelen” och solen värmde nästan lika mycket som vinden kylde🙂

gråtrut

Gråtruten betraktade oss intresserat🙂

sepia

I Mölle tyckte vi det var skönt att sitta i lä mot en vägg så solen fick temperaturen att stiga🙂 Här drack vi kaffe och åt äppeltosca och nötchokladrutor.

Mölle

Vacker träbåt! Ser fram emot första turen med vår båt. Hyr en plats i Ängelholms föreningshamn även i år.

kaja

Även i Mölle fick vi kajsällskap

tusensköna

De underbara tusenskönorna pryder gräset nära hamnen

scilla

Scilla står med ”böjd nacke”.

Det var min lördag i korthet.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

 

6 thoughts on “Höganäs, Mölle o Ängelholm

    • Tack!🙂 Är inte kul med kajor i skorstenen. Vi hade det, och en av ngarna kunde sedan inte ta sig upp, utan hamnade nästan inne i yngste sonens rum, vid en ventil och låg där och pep… Vi fick ut den, men den överlevde inte.
      Det kan ju dessutom bli stopp i pipan och broblem när du ska elda…
      Lycka till!
      Kram och allt gott till dej!!

  1. Vindarna från havet kan vara väldigt kalla även om det är solvarmt på land. Du har åter fångat härliga miljöbilder och spetsat dem med fåglarna. Äppeltosca till kaffet låter inte så tokigt. Det borde man nog pröva!🙂

  2. Så ni har hunnit till körsbärsblomningen hos er! Skira vacker blombilder och en bonus med humlorna i dem! Kajorna är verkligen blåögt vackra och det verkar som om de är i farten nu, flera har visat kajbilder. Den översta bilden, den som är fångad i steget, gillar jag mycket. Tänk att de där gamla flakmopparna finns fortfarande! Fina vårbilder, allihop!
    Kram

    • Tack! Ja, jag föll lite för flakmoppen, den har ett nygjort flak, men resten ser ut som jag minns. Kul att lägga på lite seipa🙂
      Som sagt, den 4 april blommade de redan🙂
      Kajorna är fina, det som kändes kul var att de liksom kom nära nog för bilder, det är jag inte direkt bortskämd med🙂 Gillade också steget, hade fler bilder på dem, men, det kändes ”tjatigt”. Nu tänkte jag göra ett handtag i växthuset🙂
      Kramar och allt gott till dej!!!

Kommentera

