Vår i Ängelholm i veckan

vid Rönne å

Gräsänderna vilar invid Rönne å. Träden har eller börjar slå ut, t v en hängpil.

park Ängelholm

Parken intill vita räck

park Ängelholm

Närbildsstudie av enkel skönhet!

park Ängelholm

Vitt, vitt vitt!

största magnolian

Det måste vara Ängelholms största magnolia med jättelika rosa blommor

magnolia

Här står jag under magnolian och tar en bild uppåt

park Ängelholm

Parken intill Pyttebron

privata tulpaner

Tulpanerna under magnolian

kaninunge

Och ytterligare en bild på ”vår” kanin.

(Ja, vi har nyligen grävt i trädgården. )

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

 

4 thoughts on “Vår i Ängelholm i veckan

  1. Fantastiskt vackra foton från Ängelholm! En njutning att få ta del av! Tack för det!

    Jag har sagt det förr och jag kan bara upprepa det: Dina bilder är den bästa reklam staden kan få! De borde göra ett avtal med dig om att få använda fotona när de vill visa vad staden har och kan om de bara vill bjuda till!

  2. Underbara vårbilder! Jag håller helt med BeBest! Er vår har hunnit en bra bit på väg, vi fick lite vinterrepris igen.
    Kram

    • I morse var det kallt, riktigt kallt. Nordanvind. Vi var ute i båten, och trots två fleece, två tunna ulltröjor och en jacka frös jag… Får sätta stearinljus i växthuset för att ”frostsäkra”.
      Kram och allt gott till dig!

Kommentera

