Rapsfält och vitsippor

Vitsippor

Jag får bara inte nog, och varje vår är det ett nytt under – att marken i skogen blir full av blommor igen!

vitsippor

Ibland tänker jag att alla borde ha möjlighet att njuta av skogens skönhet

vitsippor vid kägleån

Här blommar det längs stigen intill Kägleån, det är samma å där jag i vintras fotograferade strömstaren

rapsfält

Här har jag varit hos veterinären med mina hundar, för det var dags för vaccin. Rapsfälten blommar med en nästan neongul färg längs Ellenbergavägen utanför Munka Ljungby för en vecka sedan.

rapsfält

Samma fält, annan vy, finns det hästar får de gärna vara med på bild såklart. Just när rapsen är ny i blomningen, doftar den fantastiskt. Medan jag stod här, både hörde och såg jag en fasan, men få den med på bild gick bara inte.

rapsfält och blommande träd

En liten bit av vägen. På ett sätt skulle jag önskat en blå himmel, å andra sidan av är det fint utan starka skuggor och kontraster. Denhär bilden skulle nästan kunna komma från ”Nangijala”, och just de sekvenserna med blommande träd var inspelade nära Kivik här i Skåne.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

8 thoughts on “Rapsfält och vitsippor

  1. Sagolika bilder igen! Du har helt rätt, alla borde kunna komma ut i naturen, i skogen. Tänk att vi har vår allemansrätt! Att rapsen blommar redan hade jag inte trott. De två nedersta bilderna faller jag lite extra för. Den nedersta är som men dröm.
    Kram

    • Jag liksom såg trädet och rapsfältet och hajjade till, fick vända och köra tillbaka och stå på ett dumt ställe för att fota. Kul! Roligt att även du såg något🙂 Är oerhört förtjust i rapsfälten🙂 Oj vad de lyser upp! Och bilden var en vecka gammal…
      Kram och allt gott till dej!

  2. Ett bra foto ska kännas i hela kroppen och just nu sitter min kropp och ler glatt. Det är en lisa för själen att få ta del av detta! Tack för det!

Kommentera

