Nu HOPPAR vi över till något HELT annat

CAB_2386

Var (helt) ute och cyklade, och fick syn på en grupp människor och dessa hinder. Det visade sig vara Skånes kaninhoppare som hade en tävling. Nyfikenheten tog över och jag stannade till för att ta bilder, prata och titta🙂

CAB_2338

Oj, pinsamma jag har glömt namnet (det börjar på B och det är inte Balder). Det är en vädurskanin, det minns jag.

CAB_2365

Här samma kanin med sin söta matte de är så fina tillsammans och man märkte hur lugn den var i hennes famn

CAB_2377

Samma vädurskanin, sista hindret på banan

CAB_2346

En riktigt fin mjukgrå färg har denna kanin, och mycket långa öron. De flesta som tävlade denna dag var nog unga tjejjer, men inte bara🙂 De flesta hade flera kaniner med sig. Tydligen finns det kaniner som kallas, eller heter hoppkaniner som är särskilt avlade för dem som gärna utövar kaninhoppning

CAB_2348

De här två bidrar givetvis till den goda stämningen!

CAB_2351

Charmören från bilden ovan

CAB_2369

Sötnosen från två bilder upp

CAB_2360

Den här kaninen har en berömd mor från Dalarna

CAB_2389

En del kaniner verkade tycka att det var oerhört skoj…

CAB_2398

…andra (samma) tvekade lite.

Ja, det var väl något oerhört oväntat som jag skrev om! Hoppas att du inte hoppade över att titta på bilderna av alla söta kaniner!

Stort och varmt tack till er alla som berättade lite om kaninhoppning för mig som inte hade en aning! Stort tack även för att ni lät mig klappa era kaniner, och för att jag fick fotografera och publicera bilderna här!

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

 

5 thoughts on “Nu HOPPAR vi över till något HELT annat

    • Tusen tack! Ja, jag fick verkligen intryck av stor trivsel både från kaninerna och deltagarna:-)
      Ja, hon var så söt:-) och jag är glad att jag frågade om jag fick lov att lägga en bild på min blogg.
      Allt gott till dej och en kleem!

  1. Så gulliga! Det där hade jag inte kunnat visa ”yngsta dotera” när hon var barn! Jag hade fått skavsår i öronen av allt tjatet om att hon ville ha en!!😀
    Du presenterar kaninerna fantastisk väl och synnerligen lockande måste jag säga!

    • Tack! Jag vet inte alls mycket om tamkaniner, och absolut inget om hoppkaniner, mer än att de är oerhört mjuka. Det var ren nyfikenhet som gjorde att jag gick fram och pratade med några som hade sin kanin/sina kaniner där för att hoppa. Den flickan som jag tog bild på hade på något sätt en fin och lugnande inverkan på kaninen, det märktes så tydligt.🙂
      Allt gott till dej!

Kommentera

