I all enkelhet mest om fåglar

tofsvipa

Tofsvipor har jag sett många, men de är oftast för långt bort, eller så är kameran inte med, En fick jag i a f

Mastiff

Hos oss pågår renovering. Nytt uterum och fönsterbyte. Till Nisses (vår 2-årige hunds) stora glädje hade en av snickarna med sig denna mastiffvalp. Han är 5 månader, men mycket större än våra fullvuxna hundar🙂

kvällssol

Kvällssol

larvinvasion

Det verkar vara ett larvår. Se bara hur de knappt lämnar kvar mer än nerverna

blåmes

När jag röstat, hörde jag fågelungar, och såg en blåmes som oroligt flög fram och tillbaka innan hen bestämde sig för att trots min närvaro ge ungarna den fina larven

blåmes

Det var två mesar som turades om att flyga fram och tillbaka med mat till de ljudliga ungarna

blåmes

De borde vara vana vid människor med tanke på att de har sitt bo i Kungsgårdssskolans vägg

blåmes

Hade blåmesar i en av fågelholkarna i trädgården, de är numer utflugna. I den andra holken med talgoxar är det fortfarande full fart, och ungarnas hungriga rop hörs på många meters håll!

råka

Avslutningsvis en råka. De är  en anings mindre släktingar till kråkan, och är allätare.

Allt gott till dej!

Ingen av mina bilder får kopieras eller användas utan mitt tillstånd

 

8 thoughts on “I all enkelhet mest om fåglar

  1. Blåmesen är en av mina absoluta favoritfåglar. Så fina foton som du nu visar skulle jag också vilja ta men än har inte varit i närheten av att en få ett tydligt foto av fågeln. Avundsjuk på att du hittade samarbetsvilliga fåglar!🙂

    • Ja, min nyfikenhet tog överhand. Är glad att jag hade kameran med, och jag fick stå stilla och se ofarlig ut en bra stund innan det blev några bilder🙂 Det var kul, för de är liksom så bedårande!
      Allt gott till dej!

  2. Verkligen fin bildserie av blåmesens matningsbestyr! Mastiffens roliga min fångade du i rätt ögonblick! Råkan står och ser viktig ut, tycker jag. Tofsvipor har jag knappt sett, än mindre fotat, men det är ju inte många fåglar jag har fotat än så länge. Maskrosbollen har du fångat kvällsolen i, läckert! Och ja, det verkar finnas gott om bladätare, jättevacker bild!
    Kram

Kommentera

