Glada minnen från Falster och Lolland

CAB_4003

Färg gör mig glad! Hade turen att träffa och lära känna en dansk kvinna på Kastrup när vårt flyg var försenat i augusti förra året. Här kommer några bilder från mitt besök hos denna inspirerande kvinna!

CAB_4047

Blomfluga på prästkrage i mitten av juli

CAB_4052

Det blev många sköna bilder i hennes trädgård, och jag måste bara dela några av dem, som denna, den ovanför och nästa🙂

CAB_4086

Ljuvligt doftande lavendel dra till sig många insekter

CAB_4136

Tittar in genom rutan till Generalens lysthus på Falster. Det byggdes 1786.

CAB_4148

En vacker plats att sätta sig och vila på, här intill öppet hav (Östersjön) under välväxta bokar.

CAB_4183

Denna näckros växer i vallgraven vid Fuglsang herrgård. Är du i närheten, framsnackar jag ett besök på  Fuglsang konstmuseum.

CAB_4203

HC Andersen var ofta här, och visst är näckrosorna sagolikt vackra! På tal om saga, i trädgården finns en samling thujor som vuxit sig enorma, man kan gå in genom grenarna, det finns ett större utrymme där inne som kallas ”katedralen”. Framsnackas varmt!

CAB_4213

Sothöna med ungar är inte alls lätta att komma nära. Även om de var så långt bort de kunde, gick det ändå att få en bild🙂

CAB_4242

Oftast är jag inte lycklig över djur eller fåglar som vänder rumpan till, men här tycker jag att bilden oavsett är rolig. Ja, sothönan springer på näckrosbladen!

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Glada minnen från Falster och Lolland

  1. Underbar blomsteräng, såna ser man sällan nuförtiden! Det blev en speciellt vacker bild med genomfönstrettitten till lusthuset! Ja, sothönan är verkligen lätt på foten, väl fångat!
    Kram

    • Tror snarare att någon sått, än sparat remsan, för det var en remsa intill vägen som var så beströdd med fina blommor.
      Ja, jag gillade oxå genomfönstrettitten, maken tyckte att det var en urtråkig bild, han kanske inte gillar att kika in genom fönster, och det gör jag *fniss*.
      Är lycklig över min fösta sothöna där man inte behöver gissa vad bilden föreställer för att den är så långt borta…🙂
      Kraaaaaam och allt gott till dej!

Kommentera

