Valp i stugan

Vi har skaffat en valp, en norrbottenspets. Det är oerhört skoj, och det är en ras som vi länge längtat efter att ha. När jag var barn, besökte jag ofta pappas moster utanför Björna (Örnsköldsvik). Hennes man hade kennel, och brukade ha valpar när vi kom på sommaren. Så lite var det dejavu för min del :-) CAB_5856 CAB_5859 B copy

Vi har döpt vår lille pajjas till Sigge! Här bär han halsband, det gillar han inte direkt, och första gången jag tog en promenad med honom i koppel, la han sig ner varje meter. Det går bättre nu, men ibland tröttnar han och lägger sig platt ner🙂 Och jag går bara lite i kvarteret

CAB_5867 copyCAB_5843 copy

Det är inte första gången våra andra två hundar badar, men jag ville bara berätta att vi verkligen njutit av septembervädret!

CAB_5899 copy

Träd som nästan är stilleben i hästhagen (bilder på dem kommer i senare inlägg)

CAB_5921

Tror det är ejdrar som flyr

CAB_5952 copy

Favoritplatserna intas

CAB_5958 copy

Samma flock gråsparvar

CAB_5998

🙂 Det är förenat med glädje att se att någon tagit sig tid att göra det lite extra vackert, trots att det bara är ett vanligt bruksföremål till en stötta in till hästhagen

Allt gott till dej!

2 thoughts on “Valp i stugan

Kommentera

