Tidig morgon i september

CAB_4901

I Rönne å, solen har inte gått upp än, och dimman ligger trolsk. Bilden tagen i den lilla hamnen i ån, Luntertun

CAB_4944

Några av dagens första strålar möter livbojen och i bakgrunden Klitterhus

CAB_4980

Skarvar torkar sina vingar i morgonbrisen

CAB_5096

En dykande skarv, inte mycket man ser, jag trodde ärligt att jag hann få med lite mer av fågeln när den dök. Den kom upp ganska mycket längre bort än jag räknade med.

CAB_4993

Kråkan

CAB_5019

Pirarm, regnbåge och strandkonst.

CAB_5074

Nyfiken gräsand med spegling

CAB_5078

Brygga, här skymtar Klitterhus i bakgrunden om du tittar noga t v om bryggan. Här rinner Rönne å ut mellan två pirarmar, och på andra sidan pirarmen är det en härlig sandstrand. Den var avfolkad så tidigt på morgonen. Längst ut på pirarmarna står ofta fiskare, de får både öring, plattfisk, makrill och en och annan abborre.

CAB_5081

Fisknäten bildar nästan ett stilleben tillsammans med båten. Du skymtar en kanon i skuggan t h i bild

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Tidig morgon i september

  1. Härliga sepetemberbilder vid vatten! Särskilt gillar jag bilden med skarvarna som torkar vingarna och den gyllene korven som går genom bilden. Båtbilden nederst gillas också extra.
    Kram

    • Jag vaknar ibland lite tidigt, och det är då så skönt att åka ut med kameran och en kopp te i handen🙂 Ofta åker jag till ”samma ställe”. för där är alltid så vackert, och så är det nära🙂
      ”Den gyllene korven” tycker jag var ett helskönt namn på södra pirarmen! Jag ler och känner mig glad!
      Kramar och allt gott till dej!

Kommentera

