Lite svårt att se

CAB_5123

CAB_5135

Första december, och det enda jag tänker på är att visa ”sommarbilder”. Alla i inlägget är tagna i södra Halland i september. Det som kan vara svårt att se med blotta ögat, de mindre detaljerna

CAB_5159 copy

CAB_5165

Såg en rörelse och det tog en stund innan jag kunde utskilja den ca 2 cm långa grodan bland vissnade löv. Lyfte försiktigt upp den och hann få ett par bilder innan den fortsatte att leva på hoppet

CAB_5173

Ren tur att jag fick syn på spindeln på bladet. Den satt helt stilla och lyfte främre benet liksom för att stå i försvarsställning. Vad jag kan minnas har jag aldrig tidigare sett en sådan. Tror att det är en hane av Grön Bladspindel

CAB_5190

Trollsländor kan vara svåra att se när de sitter stilla, den här är en anings skymd🙂

CAB_5196

Det är lätt att se stocken, men svårare att lägga märke till svampen som står intill. Tycker nästan att det är ett stilleben.

Allt gott till dej!

6 thoughts on “Lite svårt att se

  1. Fina sommarbilder. Ja, man får gå nära och kanske böja sig för att se att fota de små liven. Hur är det med dig, det var länge sen jag hörde av dig?
    Kram

    • Hej! Ja, det är länge sedan Och, du är nog den som jag har mest kontakt med, förutom dem som jag har lite kontakt med via FB.
      I höstas var ju datorn på lagning en månad. Jag hade annars delvis en hyfsad höst. Yngste sonen har bott hemma rätt många veckor också.
      I år har jag inte haft många ok dagar. Har haft inflammation under en krona på en tand, och ätit penicillin t o m igår.
      Många gånger tänker jag att ska, men jag som borde ha all tid, får inte till ngt. Är ju egentligen ganska asocial när jag inte mår bra.
      Glad att du kikade in. Hoppas få till att redigera några bilder som ligger och väntar, och få till besök.
      Hoppas att du haft en bra start på nya året!
      Kramar och allt gott till dej!

  2. Hej

    Undrar så var du tagit vägen. Ser ingen som har dig på sina högersidor heller, och namnet du har på bloggen försvann i tomma intet.

    Så helt plötsligt dök det upp.
    Men du verkar inte vara kvar här, men kanske du läser.

    Vet inte vad jag ”hette” sist men tror det vara Rovie (tidigare Pippi-Fia och Birdett) Nu är jag Ullsag
    Hoppas allt är bra med dig. Har tittat igenom dina underbara bilder.

    Gissar att du som de flesta är på Facebook , vilket jag har dåliga erfarenheter av och aldrig sätter min fot igen.

    Kram / Eivor plus de andra namnen du fick. Eivor är mitt riktiga namn.

    • Hej min kära vän! Försvunnen är jag inte. Kanske att jag slumrar, eller vilar, pausar. Min blogg-energi är inte särskilt hög, tyvärr. Å andra sidan av har jag totalt sett mkt lite energi. Jag vet inte om jag sagt det, men jag har sviter efter en trafikolycka, och den har för med sig en svår smärtproblematik. Så, jag är trött, matt och helt slut de flesta dagar. T ex har din blogg legat uppslagen på min internetläsare i ett par veckor nu för att jag ville kommentera hos dig, men det har inte blivit så.
      Jätteglad att du skrev till mig! Jag är en del på FB, ja, faktiskt mer än här, vilket bl a beror på att jag har släktingar som bor så långt borta, och det känns så skönt att ha kontakt med dem😀
      Stor kram och allt gott till dej!

  3. Hej igen

    Inte ska du be om förlåtelse för att du inte skrivit inte. Så jag gör jag bland också, vissa vet man inte vad man ska skriva, en del får jag inte till några kommentarer alls fast man vill.
    Men jag är jätteglad att du hörde av dig.

    Hoppas du är bättre nu när våren är på gång, men det är väl inte årstidsrelaterat..
    Min blogglust är inte på topp heller just nu, tycker man skrivit om allt men ibland kan det komma något som jag vill skriva om. Tror det blir bättre när jag börjar komma ut på ett annat sätt efter dvalan. Sedan har det kommit en karl in i bilden också som inte varken vet ett skvatt om datorer eller har har lust att lära sig heller.

    Hur som önskar jag dig en Glad Påsk
    Och hoppas vi hörs igen

    Kram

    • Jag är så trött emellanåt, att jag liksom inte kommer mig för… Egentligen tycker jag ju att det är kul, speciellt kontakten man får med olika människor🙂
      Vad kul att du blivit kär🙂 Härligt!!
      Stor kram och allt gott till dej!!

Kommentera

