Ängelholm idag

blomma i handen japanskt körsbärsträd

Har haft min brorsdotter med familj på besök. Vi tog en mkt snabb guidad (av mig) tur i Ängelholm. Vi åkte till några favoritställen. Dessa bilder är från stadsparken

kungsängslilja ringduva

Kungsliljan har inte slagit ut än, men är ändå bedövande vacker. Ringduvan vilar i Stadsparken

sädesärla gräsand

Båda patrullerade Stadsparken/nedre delen av gågatan

magnolia vita räck

Nere vid vita räck slog en fantastisk blomdoft emot oss! Även om vi var som du ser lång bit från de blå hyacinterna, doftade de helt ljuvligt! De flesta av magnoliorna i stan blommar nu.

Allt gott till dej!

8 thoughts on “Ängelholm idag

  1. Satt och kikade runt lite på din blogg och hittade ett gammalt inlägg från 29:e maj 2012. Där skrev du att din son skaffat en liten kattunge (antar att den är lite större nu dock). Fantastiskt vacker katt! Jag har själv en maine coon och ska så småningom skaffa en till. Så jag har en liten fråga till dig. Vet du vilken uppfödare han köpt katten från? Mycket tacksam för svar.

    Måste tillägga att du tar otroligt vackra bilder, en fröjd att sitta och kika på en söndagskväll.

    // ny läsare

    • Hej! Varmt tack för allt beröm, klart att jag blir glad!
      Ja, hon är verkligen sällsynt vacker, fortfarande. Hon kommer från sagofabriken.nu
      De håller till i Ängelholm.
      Varmt lycka till!!
      Allt gott till dig!

      • Tack så väldigt mycket för svar. Jättekul att hitta en blogg med jordnära, roliga och vackra inlägg att följa. Att jag inte hittat till dig tidigare..
        Det kan jag verkligen tänka mig! Aldrig hört om det katteriet förut, va roligt! Ska genast kika in där också.

      • Annie! Du gör mig mycket glad!!
        De hade nyss en kille med liknande utseende som Lilly, tyvärr är han redan tingad… Varmt lycka till!
        Allt gott till dej!!

  2. Underbart vackra bilder på körsbärsblommorna! Kungsängsliljan är på gång i min trädgård också men har en bit kvar. Jättefina vårbilder. Hoppas att du hade en skön tur i Stadsparken.
    Kram

    • Ja, det var en skön tur! Vi var även vid vita räck också, och på stranden, fast jag tog inga ”officiella” strandbilder🙂 Solen skiner idag med, bara att njuta så länge det varar! Önskar dig en toppendag!
      Allt gott till dej med en kraaaaaaaaam!

Kommentera

