Sjövild

Vilka ljuvliga sommardagar vi har haft! Jag har det bättre när det är varmt, och klagar inte. Just nu har jag min far och hans fru från Harstad på besök. Igår satt vi t ex vid havet och tog en kopp kaffe och en glass på Bunkern invid Klitterhus. De har en enkel och tilltalande meny, verkar mycket trevliga och serviceminded. Det gillar jag att Framsnacka!

tulpaner

Tulpan i kvällsljus

gräslök

Gräslök när den blommar. Har du något gott tips på vad jag kan göra med mitt stora överskott av gräslök??

blå jungfruslända

En ganska lyckad misslyckad bild

blå jungfruslända

Har så många gången försökt fånga en blå jungfruslända på bild, men de har liksom alltid varit för långt borta, för snabba eller helt osynliga. I år lyckades jag, så förlåt att det blir tjatigt med tre bilder

blå jungfruslända

Inspireras av färgerna på trollsländan (samma sort igen). Önskar att jag kunde visa att när de lyfter, blixtrar det till av metalliskt blått

Nisse

Ja, det var den här killen som jag syftade på i rubriken. Nisse, vår korsning som nu är tre år. Han tycker att vatten är superkul!

Allt gott till dej!

4 thoughts on “Sjövild

  1. Den blå jungfrusländan kan man nog inte se för många foton av, ifall de är vältagna och snyggt komponerade och det tycker jag dessa foton du visar här är. Jungfrusländorna föredrar strömmande vatten framför dammar och sjöar.

    • Tusen tack min snälle vän! Just på den platsen finns en liten damm och ett litet fall mot en bäck. Så jag förstår att de blå jungfrusländorna trivs där!
      Allt gott till dej!

  2. Fina bilder av den blå fick du! Det var min allra första slända och de är verkligen värda att jaga med kameran. Roligt med den sjövilda hunden! Nej, jag vet inte vad man gör av massor med gräslök, min får bara vara när jag tagit vad jag behöver. De små gillar att gå och äta av den. Vackra bilder och skönt verkar ni ha haft det!
    Kram

Kommentera

