En liten del av Rönne å

CAB_4929 copy

En av mina favoritplatser längs Rönne Å. Kanske är det den välskötta hamnen, kanske är det sättet som ån kröker sig på långt borta…

CAB_4930

Stilleben?!

CAB_4937

Intill den lilla hamnen i vackert höstväder

CAB_4941

Utsikt från Hamnbron norrut

CAB_4944

Från samma bro söderut

CAB_4952 copy

Vresrosornas nästan overkligt rödglänsande frukter

CAB_4953 copy

Nästan över bron, härifrån syns nästan hela småbåtshamnen

CAB_4946

Väl över bron över Rönne Å är det bara ett stenkast till stranden

Allt gott till dej!

6 thoughts on “En liten del av Rönne å

  1. Det är ingen liten småbåtshamn, det där! Vackra foton visar du oss som vanligt Stillebenet med växter i tampen är lite extra fint. Och ja, visst är nyponen nästan overkligt röda i år, så har även jag tänkt!
    Kram

    • Den första hamnen är liten, den andra är stor. Alla finns väl egentligen i Rönne Å, vilket bl a är bra för båtarnas skrov och motorer.
      Trivs i hamnen, känner mig hemma där, även om vi sålt vår båt i år.
      Önskar dig en riktigt trevlig helg! Kram!

  2. Hej
    Äntligen några rader härifrån. Jag kommer inte in på WordPress längre men har hittat en smitväg som fungerat förut (laglig( Provar igen

    Hoppas du har det bra.
    Här är det bra. Sommarväder 5 dagar här med 18-20 grader men det kommer väl bakslag.

    Skriver inte mer nu får se först om det här fungerar ännu, då återkommer jag. Annars vet du varför jag inte kan höra av mig mer. Kram

    Kram

  3. Kommer tyvärr inte in hos dig längre, inte någon på World Press alls. Haar försökt med olika ips ocj knep men jag har frle uppgifter, det är det inte.

    Bara så d u vet om detta kommer in. Man det är knappast troligt.

    Må så gott hoppas vi hörs på något vis

    Eivor

    • Kära vän! Glad att du lyckades ”smita” in. Jodå din kommentar kom fram. Tusen tack!
      Har inte skrivit något på mycket länge som du ser. Har väl inte haft ork och därmed inte heller någon direkt lust.
      Just nu när solen värmer kropp och luft har jag det drägligt. När det är svalare fungerar få saker.
      Goda nyheter har jag ändå. Min äldste son gifte sig i lördags! Jag är mycket glad och lycklig för brudparets skull! Nu är de på bröllopsresa, och så långt som jag har hört, har de det mycket bra.
      Hoppas att även du har det bra, Eivor.
      Bamsekram och allt gott till dig!

Kommentera

