Världen är gul!

I alla fall i Skåne. Och, ja, kanske inte hela världen, men en bra stor del av den! kolla bara:

P1070402.jpg

P1070406.jpg

Såhär i närbild är de faktiskt riktigt vackra.

P1070412.jpg

Kanske borde säga att det är inte min gräsmatta som ser ut såhär…

P1070420.jpg

Ett gult hav

P1070430.jpg

Rapsen doftar gott dessutom, i motsats till i höst när den är vissen och ska skördas.

P1070435.jpg

I stort sett överallt i Skåne har vi rapsfält som blommar nu. Just detta ligger utanför Borgeby (ganska nära Lund).

Idag fick sonen och jag ett spel som vi beställt tillsammans. Det är ”Party Classics” till Lips. 40 låtar, varav många är riktigt bra, och riktigt roliga att sjunga. T ex: ”Kiss Me”: Sixpence none the richer; ”Brass in pocket”: The pretenders; ”Love Shack”: the B52’s; ”These boots are made for walking”: Nancy Sinatra; Det blir till att dricka en massa vatten, och hoppas att inte hundarna börjar yla.

Allt gult till dej,

jag menar

Allt gott till dej!

6 tankar om “Världen är gul!

  1. Herlige bilder!:-) Ja, det var kanskje dags at det ble grønt..jeg mener gult, nede hos dere;-) Har litt gult her oppe også, har nettopp fått påskeliljer(!) i hagen her hos meg… Det var på tide!! :-pBtw, ser fram mot å prøve ny-spillet, kult ;-)Klemmeklem

    • Du kommer att tycka att det är jätteroligt! Du jag fick en silverpokal, och rankad på plats 212 på Brass in pocket. *skryt* Glad att du hälsade på här!Kramleikramar och Allt gott till dej och trevlig helg!

    • Jo, väninna som heter samma som mej, kommer hit på tisdag, och vi ska sjunga tillsammans, är det tänkt. Kul!Allt gott till dej!

  2. Gult är INTE fult…Härutanför i hästhagen är det fullt av maskrosor och mina barn gör ”krumelurer” av dem… Minns du att vi gjorde det som barn?? *ler*Hemikramar och ha en trevlig och fotografisk helg du med, och du…Tack för dina varma kommentarer, de tröstade mig…

    • Jag bara älskar rapsens gula färg, påskliljor, och smörblommor. . Nä, jag minns inte krumelurer… krabbelurer är något som svärmor lagar/bakar ibland, och krumelurer kan jag skriva/rita, men göra med maskrosor? Snälla, uppdatera mig, om jag glömt (vi kanske kallade det något annat)Har just sjungit mej hes. Hoppas på att jag får ta fler bilder i helgen. Allt är så tokvackert just nu. Ger dej gärna en kram till, min vän! Eller tre, för den delen. Jag gillar att kramas. Såg någonstans att två personer hade kramats i över 24 timmar, det var visst nytt världsrekord. …Kramar och Allt gott till dej!

  3. Håller med dig att det är otroligt fint när rapsen lyser gult!Då vill man visa det skånska landskapet, än om det finns lite raps uppåt också.Nu vill jag önska dig en skön pingst!Kram!

Lämna en kommentar